NInnis carpe diem

NInnis carpe diem
Ninnis Carpe Diem

måndag 12 mars 2012

Måndag...vårtecken...=)


Hejsan !!!


Har under helgen varit in och kikat 
hos er andra som deltar i vårtecken utmaningen. 
Jag blir lika fascinerad varje gång 
att vi alla bor i samma land
 men visar upp så olika bilder
 av hur långt våren kommit.
 Tänk så härligt...med denna utmaning 
så drar vi ut på den underbara tiden som
 våren är genom att kika in hos varandra....=)



Hos mig här uppe i Piteå ligger snötäcket 
fortfarande på ca metern 
men oj vad solen jobbar på att det ska minska
....LOVE IT !!!



Prydnader så som min gamla tunna tinar fram mot solväggen




 Även yngsta sonens sparkstötting tinade fram 
och hans kommentar var...
jaha var det där jag ställde den...=)



Glöm inte att kika in hos andra bloggar runt om i Svea rike som uppvisar "VÅR" !!!!


http://humlebacken.blogg.se/2012/march/varteckensutmaningen-2012-deltagarlista.html


Ha en skön måndag !!!


Kram Ninni



7 kommentarer:

  1. Jamen se där, nu börjar det allt minska med snön hos dig =)
    Du ska se att det kommer att gå fort nu till våren kommer till dig med ;)
    Själv har jag suttit ute idag och njutit av solen, och jag lovar att jag solade lite åt dig med ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Härligt när det börjar våras. Vi har ju en riktigt fin tid framför oss så det är bara att försöka hinna njuta.

    Riktigt blåsigt har vi haft idag 20 sek.m. plus 6 och sol men det har inte töat något synbart.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga vårbilder! Här i Sundsvall har solen gjort ett enormt jobb, snön har svårt att stå emot nu!
    /Sandra - Stolpås Gård

    SvaraRadera
  4. Tänk, här smälte sista snöfläcken bort igår! Ovanligt tidigt och jag är rädd för bakslag. Man kan aldrig vara säker. Vi rödfärgar huset och igår kunde jag måla utan handskar!

    Glad tisdag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Det som döljs i snö... :) jag bor också i Piteå, och nu när jag ser ut genom fönstret så inser jag att det har ju tinat massor bara de senaste dygnen! Snön är nog inte lika djup som vi tror längre :)
    Ha det fint! :)

    SvaraRadera
  6. Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!

    Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset! Vi hoppas att så många av er som möjligt kan komma och träffas! ÅÅÅHHHH så skoj!

    Föranmälan ska göras tillvitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god Kycklingssallad, kaffe, dryck och kaka. Kostnad 135:- Vi håller stängt på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på www.levvackert.se Kram Petra www.romantiskahem.blogspot.com och Ingela Broling www.inspirationivitt.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. Halloj, hade missat att du hade "efterlyst" vårtecken, jätteroligt att se hur alla har det runt om i landet. Jag har denna afton lagt in lite vårtecken enligt mitt tycke, haha. Trevlig titt, kram Ninna

    SvaraRadera